Yoga Aarhus

Yogakurser Aarhus​

Alle Aarhus kurser afholdes på adressen:

Nørrebrogade 18 B, 8000 Aarhus C, Danmark.

Ugentlige yogahold i Aarhus: 

Mandag kl. 14.30-16.00: Patanjali Yoga Blid

Mandag kl. 16.30-18.00: Patanjali Yoga niveau 1-2

Mandag kl. 18.30-20.00: Patanjali Yoga niveau 2

Onsdag kl. 15.00-16.30: Patanjali Yoga Blid

Onsdag kl. 17.30-19.00: Patanjali Yoga niveau 1-2

Klik her for mere information og tilmelding om aktuelle hold, sommerhold i august og efterårssæsonen fra september, der netop er åbnet for tilmelding. Vil du på venteliste til et fuldt booket hold, så send mig gerne en mail vivifaerch@gmail.com

Yoga – forkælelser – 2020 

❤️ Sensommer Yoga d. 7. – 9. august. 3 forkælende dage. Undervisere: Hanne Juelsgaard og Vivi Færch. Silkeborg.  Læs mere

❤️ Immunboost: søndag d. 25. oktober kl. 10.00-13.00. Undervisere: Gudlaug og Vivi. Silkeborg Læs mere

❤️ Yoga mod Stress: søndag d. 22.november kl. 10-00-13.00. Undervisere: Jane Saltby og Vivi Færch. Silkeborg. Læs mere

❤️ NytårsYoga: søndag den 17. januar 2021 kl. 10.00-13.00. Undervisere: Gudlaug og Vivi. Silkeborg Læs mere

 

Tidligere:

❤️ Søndag d. 29. marts kl. 10.00-13.00: Yoga – forkælelse for alle. Undervisere: Jane Saltby og Vivi Færch. Silkeborg. AFLYST pga. Covid19 Læs mere. 

❤️ Fredag d. 17. april kl. 16.00-20.00: Yoga & Gongbad. Yoga med Vivi Færch, Gongbad med Ida Brieghel. Afholdes i Aarhus.AFLYST pga. Covid19 Læs mere.

❤️ Søndag d. 3. maj kl. 10.00-13.00: Forårs Yoga – forkælelse for alle. Undervisere: Jane Saltby og Vivi Færch. Silkeborg. AFLYST pga. Covid19  Læs mere.

❤️ Fredag d. 15. maj, kl. 16.00-19.00: Yoga & Gongbad. Yoga med Vivi Færch, Gongbad med Ida Brieghel. Afholdes i Aarhus. AFLYST pga. Covid19. Læs mere.

❤️ Sommer Yoga d. 29. juni – 1. juli. 3 skønne dage med Yin Yoga og Patanjali Yoga. Undervisere: Nina Pfeiffer og Vivi Færch. Aarhus. Læs mere.

Hold typer og niveauer:

Patanjali Yoga niveau 1

Max. 10 elever.

En klasse for nybegyndere, begyndere og andre, der ønsker at arbejde med de grundlæggende principper i den fysiske yoga.

Ro – styrke – bevidsthed – balance – glæde

Tempoet er roligt og instruktionen grundig og detaljeret.

Vi tager udgangspunkt i den fysiske træning og arbejder aktivt og koncentreret med yogastillingerne. Der vil være fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop.
Vi benytter forskelligt udstyr, som blokke og bælter, så alle, uanset smidighed og fysiske skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte. Jeg lægger stor vægt på, at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for.

Min tilgang hos Yoga Aarhus er blid, men bestemt – og altid med et smil på læben.

Ønsker du et mindre hold med ekstra god plads til individuelle hensyn, skal du vælge ”Patanjali Yoga Blid” eller ”Patanjali Yoga mod Stress”.

Spørg gerne, hvis du er i tvivl om, hvilket hold der passer til dig. 

Tilmeld dig her.

Patanjali Yoga niveau 1-2

Max. 10 elever.

En energigivende og aktiv klasse i et roligt tempo.

Ro – styrke – bevidsthed – balance – glæde

Dette hold er for begyndere og let-øvede og egner sig for alle, der ønsker at arbejde detaljeret og koncentreret med de grundlæggende stillinger i yoga.

Der arbejdes med fundamentet og basis-yogastillinger samt åndedræt.
Vi tager udgangspunkt i de fysiske stillinger og arbejder aktivt og koncentreret med kroppen og åndedrættet.
Der vil være fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop.
Vi benytter forskelligt udstyr, som blokke og bælter, så alle, uanset smidighed, fysisk form og skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte.

De første omvendte stillinger, som skulderstand og hovedstand introduceres. Der er dog ingen forventninger og der er altid et alternativ til de forskellige stillinger.
Jeg lægger stor vægt på at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for.

Min tilgang er blid, men bestemt – og altid med et smil på læben 

Spørg gerne, hvis du er i tvivl om, hvilket hold, der passer til dig.

Tilmeld dig her. 

Patanjali Yoga niveau 2

Et hold for let-øvede og øvede.

Max 10 elever.

Ro – styrke – bevidsthed – balance – glæde – åndedræt

For dig, der har gået på niveau 1-2 i mindst et år og er klar til flere udfordringer.
Der arbejdes videre med det solide fundament og de omvendt-stående stillinger, dybere drejninger samt bagudbøjninger. Pranayama vil også indgå, som en naturlig del af praksis.
En energigivende og aktiv klasse, i et roligt tempo.

Vi tager udgangspunkt i den fysiske træning og arbejder aktivt og koncentreret i yogastillingerne. Der vil være fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop. Vi benytter forskelligt udstyr, som blokke og bælter, så alle, uanset smidighed og fysiske skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte.

Jeg lægger stor vægt på, at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for.
Min tilgang er blid, men bestemt – og altid med et smil på læben.

Dette hold er kun for dig, der har dyrket fysisk aktiv yoga regelmæssigt i mindst et år. Er du nybegynder, begynder eller ønsker du at arbejde mere med basisøvelserne vil jeg anbefale holdene: “Patanjali Yoga niveau 1”, ”Patanjali Yoga niveau 1-2”
eller “Patanjali Yoga Blid”( mindre hold, roligere tempo)

Spørg gerne, hvis du er i til tvivl om, hvilket hold der passer til dig.

Tilmeld dig her.

Patanjali Yoga Blid

Max. 8 elever.

Ro – styrke – bevidsthed – balance – glæde

Blid yoga i et roligt tempo, hvor der er god plads til individuelle hensyn.

Der arbejdes med styrke, balance, smidighed og åndedræt.

Er du et sted i livet, hvor blid yoga er det rigtige for dig?
Der er mange grunde til at vælge det blide yogahold. Måske har du en skavank, en skade eller sygdom, der gør, at du har brug for hensyntagende træning. Måske ønsker du blot et roligere tempo – eller er nybegynder.

Vi vil, arbejde koncentreret og detaljeret, både med de aktive styrkende stillinger, de mere restituerende stillinger, samt åndedrættet.
Vi tager udgangspunkt i den fysiske træning og arbejder aktivt med yogastillingerne. Der vil være fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop.
Vi benytter forskelligt udstyr, som tæpper, blokke og bælter, så alle, uanset smidighed og fysiske skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte.

Jeg lægger stor vægt på, at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for.
Klassen rundes altid af med god tid til afspænding.
Min tilgang til yoga er blid, men bestemt – og altid med et smil på læben.

Dette hold er også et godt sted at starte, hvis du aldrig har gået til yoga før.

Spørg gerne, hvis du er i til tvivl om, hvilket hold der passer til dig.

Tilmeld dig her

Patanjali Yoga mod Stress

Max. 8 elever.

Ro – balance – nærvær – styrke – stilhed – bevidsthed – glæde.

I dette forløb vil vi have ekstra fokus på, hvordan yoga kan reducere og forebygge stress.

Vi vil arbejde med åndedræt og nærvær, med krop og sind, med bevægelse og fordybelse.

Klasserne vil være en kombination af fysisk aktiv yoga, passive genopbyggende stillinger, åndedrætsøvelser, korte guidede meditationer samt afspænding.

Tempoet er roligt, og instruktionen er grundig.

Vi benytter forskelligt udstyr, som tæpper, blokke og bælter, så alle, uanset smidighed og fysiske skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte.

Jeg lægger stor vægt på, at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for.
Klassen rundes altid af med god tid til afspænding.
Min tilgang til yoga er blid, men bestemt – og altid med et smil på læben.

Et yogahold for alle – også dig, der aldrig har lavet yoga før.

Spørg gerne, hvis du er i til tvivl om, hvilket hold der passer til dig.

Tilmeld dig her

Klik her for at vende tilbage til forsiden til forsiden.

Patanjali Yoga.

I Patanjali Yoga i Aarhus tager vi udgangspunkt i den fysiske træning og arbejder aktivt og koncentreret med yogastillinger og åndedræt.

Ved Yoga Aarhus er der stor fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop. Vi bruger ofte forskelligt udstyr, som blokke og bælter, så alle, uanset smidighed og fysiske skavanker, kan udføre stillingerne korrekt og få det fulde udbytte.

Sekvensering (rækkefølgen af øvelserne) er desuden en meget vigtig del af Patanjali Yoga. Gennem dette detaljerede arbejde søger vi derhen, hvor krop og sind kan finde ro, glæde og balance.

Patanjali Yoga Aarhus er derfor i sit udgangspunkt meget jordnær og tilgængelig for alle. Jeg lægger stor vægt på, at du lytter til kroppen og tager de pauser, du har brug for. 

Tilmeld dig her

Klik her for at vende tilbage til forsiden til forsiden.

Yoga Aarhus Silkeborg